Gyakran Ismételt Kérdések

Mennyibe kerül?

Szinte mindenkinek ez a kérdés jut elsőként az eszébe. A válasz egyszerű: mennyibe kerül egy üveg bor?
Nyilván attól függ. :)

Mitől is függ egy email kampány ára? Például attól, hogy mekkora lesz a kiküldési lista mérete? 10.000 cím? 50.000 cím? Véletlenül kiválasztott címekre küldünk ki leveleket, vagy célozzuk a kampányt pl. férfiakra, vagy fiatal nőkre, esetleg budapesti cégvezetőkre? Egyszer küldjük ki, vagy több alkalommal? Saját adatbázisra küldjük ki, vagy bérelt adatbázisra?

Mire kell figyelni az email tervezésekor?

Szinte mindenki elfelejti, hogy az email nem csak magából a levélből áll. Kell lennie feladójának is és tárgymezőjánek is. Sokszor már a tárgymező olvasását követően eldől, megnyitja-e a postafiók tulajdonosa a levelünket, vagy olvasás nélkül azonnal archiválja, kitörli, sőt, kéretlen levélnek (spam) jelöli.

Mitől lesz olvasottabb egy email?

Ismerjük az email cím tulajdonosait, használjuk ki ezt! Szólítsuk meg őket a levélben: "Kedves Irén! Tisztelt Asztalosfalvi Aladár!" Mindjárt személyesebb a kommunikáció - ettől direkt ugye egy email - mindjárt nagyobb bizalommal olvassák el a közlendőket. Figyelem! A megszólítás akár már a tárgymezőben is lehetséges: "József! Ez egy egyedi alkalom. Csak két napig!"

Az első bekezdés, vagy egy, a fejléc közelében speciálisan elhelyezett mondat általában megjelenik az email olvasó programok betekintő mezőjében. Itt a tárgymezőtől eltérő információt adjunk meg, amit még az email megnyitása előtt tudunk láttatni az olvasókkal.

Tényleg kell mobil eszközökre is tervezni?

Szerintünk kell. A legfrissebb - 2015. december 1 - olvasási statisztikák szerint a levelek 2/3 (!) részét elolvassák mobiltelefonokon is.


Forrás: http://www.emailmonday.com/mobile-email-usage-statistics

Rendszeresen küldenénk hírleveleket. Mi a legfontosabb?

Nomen est omen. Azaz a kérdésben eleve benne van a válasz is. Ha rendszeres kommunikációt tervezünk, akkor az valóban legyen rendszeres. A felhasználó meg fogja szokni és várni fogja az anyagokat. Ha heti hírlevlet ígérünk, akkor az legyen heti, lehetőleg mindig ugyan azon a napon és napszakban (pl. kedden délelőtt), ha a hírlevél havi, akkor az legyen pl. minden hónap első napja. A lényeg a rendszerességen van. A lényeg a rendszerességen van. És nem sajtóhibából írtuk le kétszer ezt a mondatot.